top of page
Dear engaged couples!

Először is szeretném megköszönni, hogy itt jártok. ígérem, nem bánjátok meg :) 

 

Nem is húzom sokat az időtöket, mert tudom,hogy az esküvőre készülés mennyi időt vesz igénybe.

Miért DJ?

Két opció közül tudtok választani, a zenekar és a DJ. Általában az dönti el a kérdést, hogy 

mit tud eljátszani a zenekar és persze az is, hogy mindezt mennyiért. Míg a DJ esetében

egy vagy az összetettebb alkalmakkor két DJ megy el, addig a zenekarban legalább 2-3, 

de akár 6 tag is lehet, így a zenekarok díjja általában magasabb, mint a DJ esetében.

 

A DJ mellett még fontos érv, hogy

43487537_10217653061786354_1338031511277928448_n.jpg
break icon.png
original.png
request.png
top hits.png

nem tartunk külön szünetet

mindent le tudunk játszani az eredeti verzióban,

lehet tőlünk szinte bármilyen zenét kérni és

a legújabb rádióslágereket is le tudjuk játszani úgy, ahogy azt szereti és ismeri mindenki.

money.png

Mindezt menniyért?

Nagyon széles a szolgáltatók köre. Lehet találni DJ-t 50-60.000 Ft körüli áron utazással együtt, de lehet akár 400.000 Ft felett is, van az átlag ár, ami körülbelül 180-220.000 Ft, ami általában magában foglalja a vendégvárástól kezdve a vacsorán keresztül az egész esti DJ szolgáltatást, elfogadható minőségű hangfalakat és automatikusan villogó alapfényeket.

 

Én az átlagár és a felsőkategória közötti tartományban dolgozom, mert a felszerelésem ugyan professzionális, viszont nem szeretnék irreálisan több pénzt elkérni értük. Nálam az árak 2023-tól 250.000 - 280.000 Ft között vannak. Ezek az árak általában az utazás költségét és a szertartás hangosítást nem tartalmazzák és kb 150 főig állják meg a helyüket, efelett már több hangra és fényre van szükség, ami tudja emelni az árat.

Mit tartalmaz az alapár?

Az alapcsomagban a létszámhoz és helyhez elegendő hangfalat és fényeket viszünk magunkkal.

Ezek összetétele függ a helyszíntől és a párok igényeitől, de hangból általában 

 

2db mélynyomót és 2db TOP hangfalat,

8db akkumulátoros LED dekorációs falfestő világítást 

4db 2az1-ben robotlámpát fényállványon 

DENON DJ és Native Instruments dj pultot

vezetéknélküli és vezetékes mikrofont

egy megvilágított DJ pult előtti paravánt

 

Az általunk használt eszközöket nézzétek meg itt: Technika.

dj technic.png

Időtartamban a kezdés nálunk nem befolyásolja az árat. A legtöbb esetben legalább 2 de inkább 3-4 órával korábban érkezünk a helyszínre, mint a vendégvárás kezdete, így mire az első vendégek megérkeznek, már minden a helyén van, át tudtunk öltözni és már szól a kellemes háttérzene.

 

Ne fizess feleslegesen! Nálunk az alapár hajnal 3-ig tart, mert a legtöbb esküvő 3 fele ér véget. Ha jól bírja a násznép, maximum 6-ig folytathatjuk a bulit, ilyenkor óránként 25.000 Ft. felárat számolunk fel. Azok a DJ-k, akik reggel 6-ig adnak árat, ők mindenképpen kifizettetik a párokkal azt a +3 órát, amit lehet nem is töltenek már ott.

Budapesten belül a kiszállás ingyenes, Pest megyében egységesen 5.000 Ft.Pest megyén kívül 10 liter benzin/100km átlagáron számolva a fogyasztást + a matrica díja adódnak az alapárhoz.

 

Amit nem tartalmaz az alapár de mindig szeretnénk kérni, az az étel és ital fogyasztás. Nyugi, nem fogjuk az asztal alá inni magunkat! :) 

 

Ami eseti lehet még, az a szállás. Erre akkor lehet szükség, amikor Pest megyétől legalább 100 km-nél messzebb van a rendezvény vagy előre láthatóan nagyon sokáig fog tartani. Ilyenkor a haza út előtt szükségünk van egy kis alvásra, de erről minden esetben egyeztessünk előtte, nem várjuk el, hogy a teljes költségét a párok állják.

Milyenek a fények?

A legtöbb esküvő DJ a mai napig automatán villogó fényeket használ, mert nincs kedve, ideje vagy tudása ennél jobb alternatívát nyújtani. Sokan törekednek a jó megjelenésre és a drága DJ felszerelésre, de nagyon kevesen áldoznak pénzt a modern világításra, pedig szerintem nincs annál rosszabb, mint amikor egy kínai bazárban érezzük magunkat a sok pöttyös elavult fény között. A következő kategória, ahol már kaptok robotlámpát, de nem vezérlik őket csak automata módban forognak mindenfelé vagy csak minimálisan vezérlik őket, de ekkor sem adja azt az igazi érzést, amit kellene. 

Én emeltem a szintet és fényvezérlővel programozott fényeket használok. Így amikor lassú zene szól, lassan mozgó / villogó fények lesznek, amikor igazán pörög a buli, akkor a fények is gyorsak lesznek és gyorsabban, ütemre villognak. Bármikor változtathatóak a mozgások, a színek, a minták a fényerő és a villogás is.

 

Ez miért jó?

  • Nagyon jól néz ki :)

  • Ha valaki beszédet mond, meg tudom egyből világítani

  • Legyen szó nyitótáncról, játékokról vagy a tortáról pontosan meg tudom világítani a terem bármelyik pontjában

  • Mondtam már, hogy nagyon jól néz ki? :) 

Ha kértek pluszban ködgépet, a hatás még sokkal jobb lesz, nézzétek meg a videókat :)

Képernyőfotó 2021-10-27 - 23.02.28.png
Képernyőfotó 2021-10-27 - 23.02.52.png
7c6880c4cb954a84f6eb178d32826c72.jpg
unnamed.png
varytec 3.png
IMG_6901.jpeg
ceremony.png

Mit tartalmaz a szertartás felár?

Egy igényes DJ a szertartásra külön technikát visz, így a ceremónia végén nem kell a vendégek között pakolnia a vacsora és a buli helyszínére, mert ott már minden a helyén van. A szertartás csomagban +2db hangfal található, plusz egy keverőpult, egy zene lejátszó eszköz és plusz mikrofonok.

 

Nem javasolom a szertartásokon a látható mikrofonos megoldásokat, mert nem szépek. A fényképeken ott szerepel egy sárga vagy piros szélfogó szivacs - jobb esetben fekete - vagy az anyakönyv vezető fejét kitakaró mikrofon, a párok aláírásába belógó kábelek. Ezek csúnyák.

 

Tehát ha tehetem, legalább vezetéknélküli mikrofont használok, de leggyakrabban fejmikrofont szoktam javasolni. Van egy testszínű, hajszálvékony fejmikrofonom, amit már pár méterről sem lehet látni az anyakönyvvezető fején, mégis mindenki mindent hall. A párok fogadalmához kisméretű rejtett mikrofonokat használok, így amikor a fogadalmukat mondják egymásnak, elég csak egymás felé fordulniuk és egymás szemébe mondani az esküjüket, azt mindenki hallani fogja.

Milyen zenéket játszom?

MINDENT IS! :) Minden esetben egyeztetek a párokkal már hónapokkal előtte, hogy mik az elképzelések, mik azok a zeneszámok, előadók vagy stílusok, amiket mindenképp szeretnének hallani, illetve mik azok amiket soha-semmilyen esetben se játszak le, ez a tiltó lista. Az biztos, hogy minden korosztály számára tudok kedvezni. Vannak azok a zenék, amikről a tapasztalatok alapján tudom, hogy azt szeretik az emberek és ezt egészítem ki, azzal a listával amit kaptam a pároktól. A korlátlan mobil internet és prémium előfizetés a zene szolgáltató rendszerekhez pedig egy olyan plusz, ami már kötelező, hogy rendelkezzen vele egy esküvő DJ. Zenét kérni az este folyamán bárkinek bármikor lehet, igyekszem minden kívánságot rugalmasan teljesíteni.

Képernyőfotó 2021-10-28 - 23.25.13.png

Milyen egyéb extrák közül választhattok?

Természetesen a képzeletnek csak a pénztárca szab határt, de van az extrák között

 

  • Buborékgép

  • Ködgép vagy füstgép

  • Szárazjég gép (amivel lehet a "felhőtánc" hatást készíteni) Video ITT

  • Konfetti vagy CO ágyú

  • Hidegszikra

  • Projektor, LED fal vagy óriási TV

  • Több fény 

  • Koncertekhez hasonló hangerő

  • Zenék vágása (nyitótánchoz, meglepetéstánchoz)

  • Zenés slideshow vagy videós prezentáció 

Képernyőfotó 2021-10-28 - 23.40.11.png
lightX.png
crowd.png
faraway.png
ceremony.png
fd8ec5c5beaddb5fcb1181b01a651fb0d2e14bd368ac8df218c84b3862b3109f.jpg

Mitől függ, hogy egy vagy két DJ érkezik? 

Ha a következők közül akár az egyik is teljesül, ketten megyünk.

 

80 főnél nagyobb létszám

 

100km-nél nagyobb távolság

 

szertartás hangosítás

 

kivetítés.

First of all, I would like to thank you for coming here. I promise you won't regret it :)  

 

I don’t even waste a lot of your time because I know how much time it takes to get ready for a wedding. I know because I’m already beyond organizing our own and perfect wedding and because I’m organizing more weddings and events in a year.  

Why DJ?

Everyone agrees that, in theory, there could be two options for a good party atmosphere at a wedding, the band and the DJ. Which one you choose may depend on what you want or even the family pressure on you. The latter usually directs the couples towards the band. I have to say that I really like live music, I haven’t even been to a disco in years, but rather we just go to concerts. There is nothing better than what is performed there, in front of you, live. It’s usually up to you to decide what the band can play and, of course, how much it’s all for. While there are 1 or 2 DJs in the case of a DJ, there can be at least 2-3 but even 6 members in the band, so the remuneration of the bands is usually higher than in the case of a DJ. In addition to the DJ, there are usually arguments that he doesn’t take a break, he can play everything, you can ask him almost anything and he can also play the latest radio camps the way everyone loves and knows them.

How much of this?

This is one of the biggest issues, because everyone lives on a salary, so it is not negligible. Here, too, the market is divided. You can find a DJ for about 50-60,000 HUF together with the trip, but it can be over 300,000 HUF, there is an average price, which is about 120-140,000 HUF. acceptable quality speakers and auto-flashing headlights. I am in the range between the average price and the upper category, because my equipment is professional, but I do not want to ask for more money for them unrealistically (prices for me are between 160,000 and 220,000 HUF from 2021). These prices usually do not include the cost of the trip and the ceremony for the ceremony and can accommodate up to about 80-100 people. If the number of staff is higher, the number of speakers and lights required may be more, so they tend to increase costs. A demanding DJ brings a special technique to the ceremony, because when the ceremony is over, the wedding crowd moves to the dinner venue where the background music and the master of ceremonies or the headlight microphone have to be spoken at once, so there is no time to break down the speakers at the ceremony. we wrap up among the wedding crowd then. That’s why we always bring separate speakers, a separate mixer, a separate player and microphones for the ceremony. The surcharge for the ceremony is usually HUF 20-25,000.

What is included in the base price?

From the speakers in the basic package, there are 2 TOP boxes, a monitor speaker, and the subwoofer depends on the location and number of people. Generally, a subwoofer is usually needed for over 50-60 people, but the venue can also affect this. There may be guests or residents staying nearby, in which case it may not be possible to use a subwoofer. So if you want a good high volume, ask the place how much you can go crazy :) The package also includes 4 LED PAR lamps and 6 robot lights on a light stand, a DJ desk, a wireless and wired microphone and an illuminated DJ screen in front of the desk. which on the one hand is nice on the other hand it covers that many cables.

 

For a period of time, starting with me doesn’t affect the price, as couples can’t make sure when they got an appointment at the wedding hall or from the registrar. In most cases, I arrive at least 2 but 3-4 hours earlier than the start of the guest waiting, so by the time the first guests arrive, everything is in place, I was able to change and the pleasant background music is already playing. The price in my first round lasts until 3 in the morning, because 3 half of most weddings end. This is influenced by many things, e.g. When the guests began day with you, when I was first able to eat, how much you could drink what the weather, etc .. If all is happily together, we can continue the party of me up until 6, but at 20,000 per hour  We charge a HUF fee. Those who usually give a price until 6 in the morning will definitely pay the couples for the 3 hours they may not even be spending there. If it lasts until 6 in the morning, the final amount is about the same, but if it doesn’t last until then, why pay so much, right? :)

N illamination within Budapest is free of charge , in Pest county it is uniformly HUF 5,000. , Outside Pest m. What is not included in the base price but I always want to ask is the consumption of food and drink. What else can be occasional is the accommodation. This may be necessary in the event that the event is at least 100 km away from Pest County or is expected to last a very long time. In such cases, we would be reluctant to set off, because after the end of the party we will have 1.5 - 2 hours to pack, after that the management may not be safe, but let's agree on this in any case, we do not expect the full cost to be couples stand.  

What is included in the ceremony surcharge?

As I wrote above, the ceremony package includes a +2 speaker, a mixer, an extra player and extra microphones. Here I would like to point out that we do not recommend the microphone solutions seen in traditional ceremonies, so I gave a microphone stand with a wired microphone, windbreak sponge, cables ... yellow or red windbreak sponge or microphone covering the head of the registry, cables hanging in the sign of the couples. These are ugly. So if I can, at least I use a wireless microphone, but I usually recommend a headset. I bought a very expensive, body-colored, hair-thin head microphone that can’t even be seen on the registrar’s head from a few feet away, yet everyone hears everything. All you have to do is worry about a transceiver that can be clipped to a belt, tape or your clothes and there is nothing distracting in the pictures. Let’s not even talk about proper microphone usage, so there will always be the microphone where it needs to be, wherever you turn while talking. For the vows of couples, I use small condenser microphones that are so small that they can either be hidden between / behind the table decoration or placed on the floor in the cover of the table, so that when couples say their vows to each other, they just have to turn to each other and to take their oath in each other's eyes, they do not have to hold a microphone, and in the meantime the back row will understand all their words,

What other extras can you choose from?

Of course, the imagination is limited only by the wallet, but there are extras such as bubble machines, fog machines, smoke machines, dry ice machines (which can be used to create a "cloud dance" effect), but you may also need pyrotechnics, confetti and a CO cannon :) If you want to project pictures or videos then you can choose a projector, LED wall, huge TV for this purpose. In addition, the number of LED PAR decor lights and robot lights can be much more, the more beautiful the view will be or if you want a volume suitable for concerts there is no obstacle to it, plus you will see a happier DJ on the counter, I am volume dependent. :)  

I used to cut music for the opening dance, so if you want a dance of funny surprises, that’s not an obstacle either, but we can also make a slideshow or video presentation from photos with your own music below.

What does it take for one or two DJs to arrive?  

The answer is simple. If even one of the following is met, the two of us will go. More than 80 people / distance greater than 100km / ceremony sound system / projection. In some cases, the second person is not a DJ, in which case he helps with the technical details. The recommended price is always determined according to how many we need and what equipment to take, to what distance.

What kind of music do we play?

In today's slang, EVERYTHING! :) In any case, we have been negotiating with the couples for months before, what are the ideas, what are the songs, performers or styles that they would like to hear anyway, and what are the ones that we can never, under any circumstances, play, this is a blacklist. There are music that we know from experience that in most cases people like to hear at a wedding and we supplement that, combine it with the list we got from the couples. We have unlimited mobile internet and a premium subscription to the Apple music and Spotify music service systems so you even have music that you don't have :) Anyone can request music at any time during the evening, we try to fulfill all wishes flexibly, but the wishes are not always played it is immediately and not certain that we will play in the order in which the wishes are received, but we will try to fulfill all of them. We apologize in advance if we don't play something. The reason for this is that we don’t know the particular wedding crowd and guests so from our own experience we think that the particular music would have a bad effect on the party and the dance floor. So if we don’t play something, it’s not because we’re envious or because we don’t love it, but because we think it would hurt the mood. But if there’s music that’s, say, a big hit for the band, then if we discuss that, there’s nothing stopping us from getting started. Many times the trouble is that someone is really asking for a music, we give in to the pressure and then in the end just like it, everyone sits down and we disappoint the couple and the other guests. However, in almost 20 years we have already experienced a lot of things, we try to stand up properly in all cases :)

What are the lights like?

My quick answer is that they are GOOD! All I can say in more detail is that they are very good! :) But now aside from the joke, when I positioned myself among the mobile DJs, I thought all the way through how I could stand out from this crowd and decided that while quite a few to this day only retro lights and music, automatically, all over in the evening they use the same moving and flashing lights (no matter what music is playing, fast or slow, the lights will move the same way), until then I raise the level and use programmed lights. So when there is slow music, there will be slow moving lights, when the party is really spinning, the lights will also be fast and flashing, the colors, the gobos can be changed at any time. If someone gives a speech, I can light it up right away, stop for approx. anywhere in the room. When it should be lit, when it shouldn’t be in a second I’ve already turned it off. I can also follow the opening dance, move the couple in any way on the dance floor. I control the lights with a touch screen device, so I can control myself while mixing music :) # multifunction If you asked for an extra fog machine, the effect will be even better, watch the videos :)  

How do I book and pay?

In most cases, I usually send a preliminary quote based on the request and preliminary consultations, and then, if this is acceptable to the couples, the first personal meeting follows, in which case we get to know each other and discuss your ideas and possibilities in detail. This meeting comes with no obligation and costs nothing. In case we don't live close to each other, video chat is also a great tool for introduction :) In a personal meeting, afterwards, but even before, you could decide to be invited to your wedding. I then prepare a draft contract, fill it out and sign the contract with all the deposits paid. The deposit is usually 20-30%, but it's up to you, there are those who want to pay half in advance, because it's more convenient for him. Instead of a personal signature, you can scan the contract and also transfer the down payment, take advantage of the technology! Prices are net prices, but in the case of a low-tax invoice, they are not subject to VAT. If any of you can account for the cost, we can also issue a VAT invoice. The remaining fee after paying the deposit is usually settled on the day of the event, when you are past the most important events and you only need to party or at the end of the evening, as is more convenient for you. :)  

Now reading it back like this, the description was not so short, but so much information :)  

If you feel like you want to spend the big days with me and my music, visit any of my contacts :)

I wish you a lot of happiness in advance!

Regards, Tamás :)

bottom of page